SAS-chef tatuerar in loggan efter Facebook-rally

2011-09-01 09:31 Frida Sjödin  

Om SAS nådde 100 000 ”gilla” på Facebook lovade en av cheferna att tatuera in företagets logga på kroppen. Nu ska fansen få bestämma var den ska sitta.

För mindre än ett år sedan fick chefen för sociala medier, Christian Hansen Kamhaug, uppdraget att förbättra kommunikationen med kunderna under till exempel stormar och vulkanutbrott. I början av året stack Hansen Kamhaug ut hakan och sa att om 100 000 personer gillade SAS på Facebook skulle han tatuera in företagets logga.

Nu lovar chefen att infria löftet.

– Det kan du försäkra dig om att jag gör men du får inte veta var på kroppen för det avgör våra fans, säger hans till den danska sajten Markedsføring.

Fansen har nu börjat diskutera var på kroppen SAS-gaddningen ska sitta.

– Det ser jag som ett bra exempel på engagerade fans, säger Christian Hansen Kamhaug till Markedsføring.

Placeringen ska offentliggöras inom de närmasta veckorna – på Facebook.

Frida Sjödin

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Arbetarskydd.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Arbetarskydd eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Tidningen